انواع قفسه فروشگاهی

بیشتر فروشگاه ها به این نکته توجهی نمی‌کنند و برای نمایش تمامی کالاهای خود از یک مدل قفسه بندی فروشگاهی استفاده می‌کنند. البته در سالهای پیش ما در مورد انواع قفسه‌ها تنوع به خصوصی نداشتیم و انتخاب فروشنده‌ها گسترده نبود؛ اما اکنون این مسئله برعکس شده است. برای هرمدل محصولی و با توجه به ویژگی‌ها و دسته آن یک نوع قفسه بندی فروشگاهی وجود دارد است تا علاوه بر اینکه توجه مشتریان جلب شود، آن‌ها را به درستی نمایش دهد.

قفسه فروشگاهی صندوقی
قفسه فروشگاهی خشکبار
قفسه فروشگاهی حبوبات و غلات
قفسه فروشگاهی دو طرفه خود ایستا وسط فروشگاه
قفسه فروشگاهی پوشاک
قفسه فروشگاهی کیکی یا گرد
قفسه سبزیجات و صیفی جات
قفسه انواع نان
قفسه فروشگاهی کنار سالنی خود ایستا
مزیت های داشتن یک قفسه فروشگاهی مناسب:
مسئله ای که همیشه در دهن فروشندگان مطرح است این است که چرا ما بر روی قفسه بندیالاها تأکید می‌کنیم و این چه سودی می‌تواند برای فروشگاه داشته باشد. امروزه بیشتر صاحبان فروشگاه ها به قفسه فروشگاهی و نوع چیدمان آن‌ها بیش از پیش اهمیت می‌دهند. بزرگ‌ترین مشکلی که مشتریان با قفسه فروشگاهی دارند در فروشگاه‌های بزرگ وهایپر ها در سطح شهر، چیدمان غلط قفسه بندی فروشگاهی و نداشتن دسته بندی درست و درخور برای نمایش کالاها است. بارها برای مشتری پیش آمده است که وقتی به دنبال خمیردندان یا هر کالای بهداشتی دیگری است ، باید به دو نقطه مختلف فروشگاه برود تا به قفسه مربوطه دسترسی پیدا کند، در صورتی این دو محصول را می‌توان در یک دسته بندی بهداشتی و ارایشی قرار دارد. این مورد نه تنها باعث تلف شدن وقت مشتریان می‌شود، بلکه میزان رضایت انها در خرید از فروشگاه شما را به صورت غیر ارادی کاهش می‌دهد.

در این مقاله می خواهیم تا درخصوص انواع قفسه فروشگاهی، معایب و مزایا و چگونگی چینش آن صحبت کنیم. چیدمان قفسه فروشگاهی یک نمونه کوچک از تقسیم بندی خیابان ها ی یک شهر است. هرچقدر خیابان‌ها و کوچه ها به صورت استاندارد طراحی شده باشند، افراد بهتر می‌توانندراه خود رابیابند و برعکس، هرچه که غیر استاندارد تر و غیراصولی تنظیم شده باشند، باعث اشتباه و گمراهی آن‌ها می‌شود.

همان طور که می دانید خرید قفسه فروشگاهی یا قفسه سوپرمارکت، به خصوص قفسه فلزی، از جمله مهم ترین قسمت های تجهیزات فروشگاهی است و نقش عظیمی در جلب مشتری دارد. از آن جایی که این روزها بازار هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها بیش از پیش رونق یافته است، مشتریان رغبت بیشتری برای خرید از این مکان ها دارند و رقابت شدیدتری برای تعیین قیمت قفسه فلزی و قفسه سوپرمارکت، در این بازار شکل گرفته و شرکت های بسیاری برای ارائه خدمات تجهیزات فروشگاهی پدید آمده اند. قطعا یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب بیشتر، بررسی رفتار مشتری و سپس هدایت او به سمت قفسه فروشگاهی یا قفسه سوپرمارکت مورد نظر اوست تا با صرف زمان کمتر و دیدن تنوع بیشتر، به هدف خود دست یابد. در این مسیر، نوعی از قفسه بندی فروشگاهی و سوپرمارکت، یعنی قفسه فلزی، بسیار اهمیت دارد چراکه یکی از مهم ترین عوامل رونق یک فروشگاه است.